Privacy beleid

1. Algemene inleiding

Dit is de Privacyverklaring van OndernemersAdviesRaad, gevestigd te Hoek van Holland, KvK-nummer 87020874.

OndernemersAdviesRaad verricht haar diensten met veel zorgvuldigheid en met respect voor persoonsgegevens. OndernemersAdviesRaad vraagt zo min mogelijk persoonsgegevens op en vernietigt deze gegevens zodra en voor zover ze niet meer nodig zijn.

2. Functionaris Gegevensbescherming

Contactpersoon en/of Functionaris Gegevensbescherming van OndernemersAdviesRaad is:
De heer Fred van Zwieten, per e-mail te benaderen via: privacy@ondernemersadviesraad.nl.

3. Met welk doel verwerken wij persoonsgegevens?

OndernemersAdviesRaad verwerkt persoonsgegevens voor deze doeleinden:

  • het uitvoeren van een overeenkomst;
  • het maken van afspraken;
  • het kunnen factureren van geleverde diensten en producten;
  • het voldoen aan juridische en wettelijke verplichtingen.

4. Welke gegevens verwerken wij?

OndernemersAdviesRaad verwerkt de navolgende (soorten of categorieën) persoonsgegevens, die door betrokkenen op eigen initiatief aan OndernemersAdviesRaad zijn verstrekt, ten behoeve van de hierboven vermelde doelen:

  • voornaam/voorletters;
  • achternaam inclusief voorvoegsels;
  • geboortedatum;
  • bedrijfsnaam;
  • adres;
  • telefoonnummer;
  • e-mailadres;
  • KvK nummer;
  • BTW nummer;
  • bankrekeningnummer.


5. Op welke AVG grondslag?

OndernemersAdviesRaad verwerkt de hierboven genoemde persoonsgegevens uitsluitend op basis van de hierna te noemen gronden als bedoeld in artikel 6 van de AVG:

  • wettelijke verplichting;
  • uitvoering van een overeenkomst;
  • verkregen toestemming van betrokkene(n);
  • gerechtvaardigd belang.


6. Met welke derde partijen worden de gegevens gedeeld?

OndernemersAdviesRaad deelt uw persoonsgegevens alleen met derde partijen voor zover dat noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, met inachtneming van de hiervoor genoemde doeleinden.

7. Beveiliging

OndernemersAdviesRaad hecht grote waarde aan de beveiliging en bescherming van uw persoonsgegevens en zorgt, rekening houdend met de stand van de techniek, voor passende technische en organisatorische maatregelen om een op het risico afgestemd beveiligingsniveau te waarborgen. Als OndernemersAdviesRaad gebruik maakt van diensten van derde partijen, zoals een IT-leverancier, zal OndernemersAdviesRaad in het kader van de bescherming van persoonsgegevens in een verwerkersovereenkomst afspraken vastleggen over afdoende beveiligingsmaatregelen.

8. Hoe lang bewaren wij persoonsgegevens?

OndernemersAdviesRaad bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de hiervoor genoemde doeleinden of wet- en regelgeving, maar niet langer dan zeven jaar na de einddatum van een contract.

9. Waar heeft u, als betrokkene, recht op?

Met betrekking tot persoonsgegevens heeft u, als betrokkene, recht op:

  • informatie, inzage, correctie, aanvulling;
  • verwijdering, afscherming, beperking, verzet (bezwaar);
  • overdraagbaarheid;
  • intrekking van eerder gegeven toestemming.

U kunt naleving van dit recht verzoeken via bovengenoemde Functionaris Gegevensbescherming.
U ontvangt binnen vier weken na ontvangst van uw verzoek nader bericht.

10. Doorgifte naar landen buiten de EER

De gegevens worden niet buiten de EER verwerkt.

11. Cookies

Cookies zijn kleine tekstbestanden die automatisch door een bezochte internetpagina op de computer van een bezoeker worden geplaatst. In deze cookies kunnen bijvoorbeeld de voorkeuren van de bezoeker worden vastgelegd, zodat de internetpagina bij een volgend bezoek automatisch aan deze voorkeuren kan worden aangepast. Ook kunnen (tijdelijke) cookies worden gebruikt om de werking van een internetpagina te verbeteren. Voor zover OndernemersAdviesRaad dergelijke cookies gebruikt, zijn deze bedoeld om de website efficiënter te laten werken en niet om gegevens over het individuele internetgebruik te verzamelen. Informatie over uw aankopen stelt OndernemersAdviesRaad in staat om de site te personaliseren en om aanbevelingen te doen. Met toestemming zal OndernemersAdviesRaad gegevens gebruiken voor speciale aanbiedingen en acties. Uitschrijving kan weer worden aangevraagde via de heer Fred van Zwieten, per email te benaderen via: privacy@ondernemersadviesraad.nl

12. Datalekken

In het geval van een datalek wordt dit intern vastgelegd en zal OndernemersAdviesRaad binnen 72 uur na kennisneming overwegen of er een wettelijke verplichting is voor het informeren van de Autoriteit Persoonsgegevens en betrokkene(n).

13. Aanpassen van deze privacyverklaring

Deze privacyverklaring is opgesteld op 1 juli 2022. OndernemersAdviesRaad heeft het recht de inhoud van deze privacyverklaring op ieder gewenst moment zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.